Effects of a Game-Based app on Primary Students’ Self Efficacy and Achievements in Learning Fractions During Distance Education

نویسندگان

چکیده

Fractions have great importance for primary students in mathematics education and are one of the most problematic concepts they encounter their school life. This research study aimed to examine effectiveness a game-based app (Slice Fractions) help develop academic performance self-efficacy fraction skills during distance education. A total 142 fourth grade from eight different classes participated study. quasi-experimental method was used assess impact Slice game on student learning concept fractions fourth-grade math course. The scale diagnose test were applied students. results showed that group had significantly better than non-game group. Similarly,

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

the effects of multiple intelligences (focus on musical, visual, and linguistic) and direct instruction on learning grammar: a case on iranian efl students at elementary level

1.0 overview it seems that grammar plays a crucial role in the area of second and foreign language learning and widely has been acknowledged in grammar research. in other words, teaching grammar is an issue which has attracted much attention to itself, and a lot of teachers argue about the existence of grammar in language teaching and learning. this issue will remind us a famous sentence f...

achievement in foreign language learning contex the impacts of teachers self-disclosure on students anxiety, attitude and achievement in fireign language learning context

this study was designed to investigate the impacts of teachers self-disclosure on students foreign language classroom anxiety, attitude to english language learning and their achievement scores at the end of the term. there were 48 female learners of intermediate level. they were not randomly selected. there were one experimental group with 21 students and one control group with 27 students.the...

an investigation into the impact of m-game-enhanced blended module of teaching and learning on iranian students english literacy skills and subskills learning

پژوهش حاضر با پیوند رسانه های قدیمی و جدید یاد دهی و یادگیری _طرح داستان و بازی های همراه ــ در یک پو دمان ترکیبی، در صدد قیاس شیوه ی یاد دهی و یادگیری مبتنی بر بازی مهارت های فرعی و اصلی واژگان، خواندن و نوشتار سواد انگلیسی با شیوه های مرسوم آن بود. به این منظور با کاربرد یک طرح سه گانه همراه با الگوی نظام آموزشی (تومی، 2010)، بازی های از پیش ساخته شده و بومی قابل عرضه از طریق ارتباطات سیّار (ب...

the role of vocabulary learning strategies on vocabulary retention and on language proficiency in iranian efl students

آموزش زبان دوم طی سالهای اخیر بدنبال روشهای بهتری برای تحقق بخشیدن به اهداف معلمین و دانش آموزان بوده است . در مورد معلمین این امر منجر به تحقیقاتی در مورد ساختار زبانی، محاوره ای و تعاملی گردیده است . در مورد دانش آموزان این امر به مطالعاتی درباره نگرش دانش آموزان نسبت به فراگیری در داخل کلاس و بیرون از آن و همچنین انواع مختلف روشهای پردازش ذهنی منجر شده است . هدف از این تحقیق یافتن روشهائی اس...

15 صفحه اول

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: Türk psikolojik dan??ma ve rehberlik dergisi

سال: 2021

ISSN: ['1302-1370']

DOI: https://doi.org/10.17066/tpdrd.1051383